Evenementen organisatie wil processen automatiseren

Directeur Marc meldt zich bij verschillende adviseurs met zijn probleem: “Ik moet van mijn budget méér aan marketing besteden en dat kan alleen door in de overhead te snijden”. “Doe aan mij een voorstel”.  Dit is een opdracht naar ons hart. We maken een presentatie en overtuigen de directeur.

De boekhoudstraat

We schaffen AFAS Profit (ERP-software) aan. Vervolgens wordt een geautomatiseerde boekhoudstraat ingericht: een volledige digitale administratie met meerdere procuratiehouders en een automatisch ingeregelde verkoop- en inkoopcyclus met e-mailsjablonen voor de verzending van de facturen en de aanmaningen aan de debiteuren Ons kantoor boekt de bankmutaties (wekelijks op een vaste dag) en wij sturen het betaalbestand voor betaling van de crediteuren. De boekhoudstraat wordt afgesloten met Profit BI, ofwel het dashboard voor het continue financieel inzicht. Wij richten AFAS-Insite in – het intranet – en zorgen ervoor dat de dashboards op Insite staan, geautoriseerd beschikbaar voor de verschillende gebruikers.
Maar we doen méér.

Evenementenbeheer

We richten het evenementenbeheer van AFAS in. Hiermee worden evenementen gepubliceerd op de eigen website van de organisatie, waarna deelnemers zich kunnen inschrijven. We maken een koppeling tussen de website en de software van AFAS, zodat de inschrijvingen automatisch verlopen. Er komt geen menselijke handeling meer aan te pas! De deelnemer krijgt per mail een bevestiging met informatie over het evenement. De facturen worden automatisch gemaild etcetera.
Uiteraard installeren wij ook de Pofit-BI-tool op hun Instite, zodat alle evenementeninformatie (zowel financieel als commercieel) mooi in een dashboard beschikbaar zijn.

HRM/Payroll

De volgende stap is de inrichting van het HRM/payroll gedeelte. Besloten wordt het HRM/payroll in te richten binnen de eigen organisatie. Wij maken workflows voor verlofaanvraag, telefoonnotities en richten HRM zodanig in dat de medewerkers hun eigen salarisgegevens en loonstroken kunnen inzien (ESS, employee self service). Voor de directeur zetten we de dashboards op Insite voor inzicht in verlof, ziekteverzuim en afloop contracten (wet werk en zekerheid).

AFAS Pocket app

We richten de AFAS pocket app in. Die installeren wij bij alle medewerkers op de mobiele telefoon. Hiermee hebben ze inzicht in hun verlof, kunnen verlofaanvragen indienen, ziek- en betermelden en de loonstroken inzien.

Waar eindigt dit?

De software-ontwikkelaars van AFAS zitten niet stil. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet en passen die waar nodig toe in de organisatie.

Geïnteresseerd?

Benieuwd wat AFAS voor jouw kan betekenen? Maak een afspraak en wij komen vrijblijvend bij je langs om de mogelijkheden te bespreken.

Advies nodig?
Wij helpen u graag

Bas Peelen

Partner, CTO en AFAS Expert

Geïnteresseerd?
Neem contact met ons op