Grip op uw zaak

U wilt een accountant die met u onderneemt. Wij helpen met de boekhouding en geven adviezen. En door meer te automatiseren onderneemt u slimmer.

Grip op uw zaak

U wilt een accountant met gedegen kennis van u. Een sector specialist. Een coach. Wij zijn die accountant met bewezen sector kennis en coach ervaring.

Grip op uw zaak

Van den Berghe & Partners richt zich met volwaardige en persoonlijke advisering op de ZZP'er en MKB-onderneming. Een gedegen partner.
Sinds 1936, dus meer dan 80 jaar.

Het belang van online boekhouden tijdens de coronacrisis

Juist nu is het belangrijk om je boekhouding op orde te hebben, zo merken we hier bij Van den Berghe & Partners. Alle nieuwe regelingen zorgen dat je snel het overzicht verliest, terwijl je juist overzicht nodig hebt om in een crisis als deze vooruit te kunnen denken. In dit blog vertellen we meer over het belang van online boekhouding gedurende een crisis als deze.

NOW-regeling bij bestaande klanten

De (aanvraag voor de) NOW-regeling roept bijvoorbeeld veel vragen op. Deze regeling – waar veel ondernemers helaas een beroep op moeten doen – vereist een bijgewerkte en controleerbare boekhouding. Dit is zelfs letterlijk een voorwaarde voor het aanvragen van de NOW.

Het is belangrijk om te weten dat er een grote kans is dat je een accountantsverklaring nodig hebt wanneer de controle over 24 weken gaat plaatsvinden. Ook belangrijk om qua boekhouding te weten, is hoe je ervoor staat en wat de verwachting is. Niet alleen voor de hoogte van je NOW-aanvraag, maar ook voor eventuele leningen bij de bank (BMKB-C-regeling) of voor de Tegemoetkoming Vaste Laste (TLV) .

Boekhouding op orde; snelle hulp door banken

Wij realiseerden een goed geordende en overzichtelijke boekhouding voor onze klanten. Hierdoor werden NOW-aanvragen sneller verwerkt en konden wij gegevens sneller aanleveren bij banken, waardoor deze (indien nodig) snel krediet verstrekten of uitstel van aflossing en rente verleenden. Kortom: als banken zien dat je alles op orde hebt, helpen ze je sneller. Een goed bijgewerkte boekhouding loont dus. Zeker nu!

We hoeven je niet te vertellen dat bedrijven moeite hebben met overeind blijven of zelfs omvallen. Banken financieren immers nog steeds niet op gebakken lucht en willen – ook tijdens een crisis als deze – zien wat de prognose voor de komende maanden of jaren is. Als je boekhouding niet op orde is, dan is het nog een hele klus om deze inzichten te vergaren en concrete cijfers bij de bank of andere financiers te presenteren.

Blijf overeind door inzicht te creëren

Onderdeel van overeind blijven is dat het noodzakelijk is om inzicht in de personeelskosten en andere vaste lasten te creëren, zodat er goed zicht is op de besparingsmogelijkheden.

Door het online dashboard – en de hulp van de meekijkende adviseurs – zie jij in één oogopslag hoe je ervoor staat of wat de prognose voor de komende tijd is en zie je direct of die dure tool of nieuwe medewerker wel oplevert wat het of hij zou moeten doen.

Advies van accountants: laat rapportages en dashboards voor jou werken

Als menselijke accountants – de ruggengraat van onze geautomatiseerde boekhoudoplossing Botaccountant – zorgen wij dat je boekhouding altijd correct en up-to-date is. Het digitaal aanleveren en ophalen van facturen door Botaccountant helpt hierbij, aangezien het de processen enorm versnelt.

De rapportages en online dashboards die Botaccountant oplevert, laten ondernemers en ons precies weten hoe een onderneming ervoor staat. Op basis van die rapportages maken wij als accountants goed onderbouwde prognoses en kunnen we begrotingen opstellen die nu nodig zijn voor financieringsaanvragen en NOW-aanvragen.

Wat zijn andere voordelen van online boekhouden?

Naast de bovengenoemde pluspunten, heeft online boekhouding veel meer voordelen. We zetten ze voor je op een rijtje:

  • Je kunt altijd en overal bij je volledig bijgewerkte dashboards – volledig realtime;
  • Overzichtelijke grafieken geven je direct inzicht in je cijfers;
  • Het is een stuk veiliger – je hebt alleen een veilige verbinding nodig;
  • De complete administratie kan samenwerken vanuit huis;
  • Je boekhouder of accountant kan live meekijken en je eventueel voorzien van advies;
  • Je factureert eenvoudig digitaal;
  • Het scheelt je veel tijd, waardoor je ook geld bespaart.

Welke (online) mogelijkheden en oplossingen bieden wij?

Wij helpen jou als mkb-ondernemer. Minder kosten en meer tijd voor andere (belangrijkere) zaken. Een geautomatiseerde boekhouder helpt je met:

  • Het verwerken van al jouw boekhoud gerelateerde taken;
  • Het op tijd betalen van jouw leveranciers;
  • Het ophalen van je portalfacturen;
  • Het opmaken en versturen van verkoopfacturen.

Daarnaast bundelt een dergelijke oplossing alle benodigde financiële informatie in een realtime en overzichtelijk dashboard. Zo weet jij in één oogopslag hoe jij de coronacrisis het beste aanpakt. Lees meer over hoe onze geautomatiseerde boekhoudoplossing jouw boekhouding overzichtelijker maakt of neem direct contact met ons op!